אם אתם מעוניינים לקנות מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני עבודה, מאמר זה יראה לכם כיצד הוא פועל, מה הוא יכול לעשות וכיצד לבחור מודל. הנה כמה דברים לשקול לפני קבלת ההחלטה הסופית שלך. ראשית, תוודא שיש לך מושג ברור מה אתה מנסה להשיג עם מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני עבודה. ואז, להיות בטוח לקרוא סקירה זו כדי להבטיח שאתה קונה את המיקרוסקופ הטוב ביותר לצרכים שלך.

איך עובד מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני עבודה?

מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני עבודה (SEM) משתמש בשדה אלקטרומגנטי כדי למקד אלומה של אלקטרונים. קרן זו ממוקדת על משטח מדגם על ידי סדרה של עדשות. קרן האלקטרונים מוגדלת על ידי קבוצת אופטיקה, כולל עדשה אובייקטיבית. SEM משתמש גם בסלילים סורקים כדי להדהים את הקרן על הדגימה. לבסוף, גלאי אוסף אלקטרונים מפוזרים והופך אותם לתמונות.

כמה סטי "לים שולחניים משווקים עם הגדלה מוצהרת, אבל זה לא אומר שהתמונה באיכות גבוהה יותר מאותו גודל שצולם עם TEM קונבנציונלי. במקום זאת, זהו שילוב של הגדלה ורזולוציה הקובע את איכות התמונה. לשולחן עבודה יש רזולוציה של 1 עד 20 ננומטר, המספיקה למטרות רבות, כולל חקר תאים. SEM גדול יותר ייצור תמונה עם פירוט ברמה האטומית, בעוד SEM קטן יותר יציע רזולוציה של 1 ל 10 nm.

סת "ם משתמשת בקרן אלקטרונים כדי לדמיין את הדגימה. יש לו גלאים שונים לאלקטרונים משניים ואלקטרונים מפוזרים. לגלאי BSE יש מבריק שמושך אלקטרונים משניים. גלאי SE משתמש בגלאי מצב מוצק. למיקרוסקופ יש עיצוב ואקום. הוא מסוגל לזהות אלקטרונים משניים משום שהוא משתמש ביסוד נושא-אטום הנקרא פוטומולטיפלייר.

איזה דגמי מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני ישנם?

ישנם מספר דגמי SEM שולחניים זמינים היום. הסדרה EM-30 מציעה טונגסטן ומקורות אלקטרונים CeBix. לחוט הטונגסטן עלויות תפעול נמוכות יותר וניתן להחליף אותו בקלות בפחות מ-10 דקות. חוט הטונגסטן טוב ל-100 שעות שיגור. CeBix הוא טוב עבור 1500 שעות קורה על. ההבדל בין השניים הוא עלות ודרישות ואקום. סת ”ם שולחנית תחזיק מעמד עד פי שלושה זמן כמו סת” ם שולחנית.

בעוד שסטי"ם שולחניים הם זולים, הרזולוציה שלהם מוגבלת למדי. הם מגיעים רק להגדלה חלולה ולא יכולים לראות פרטים רבים יותר. זהו לעתים קרובות גורם של רזולוציה ולא הגדלה אולטימטיבית. מומלץ שתבחר סת "ם בגודל מלא אם אתה זקוק לרזולוציה גבוהה יותר. באופן דומה, סת ”ם נייד הוא פחות יקר ודורש פחות אימונים מאשר סת” ם בגודל מלא.

SEM של שולחן העבודה שונה מ-SEMS בגודל מלא בכמה דרכים. אין צורך בתא גדול, בריק קריטי או בדרישות קפדניות. ניתן למקם אותו בקלות לצד מכשירי מעבדה אחרים. כוח AC סטנדרטי הוא כל מה שצריך כדי להפעיל את המכשיר, ומשאבת ואקום קטנה עוזרת לשלוט בריק של המדגם. זה לא דורש בסיס מיוחד. עם זאת, אולי כדאי לשקול שולחן עמיד לרטט אם תשתמשו במיקרוסקופ בסביבה שבה השולחן נע לעיתים קרובות.

בחירת מיקרוסקופ אלקטרונים סורק שולחני

עבודה בחירת מיקרוסקופ אלקטרונים סורק למעבדה שלך צריך לקחת כמה גורמים בחשבון, היתרונות של סטי ”לים שולחניים על פני סטי” לים בגודל מלא הם טביעת רגל קומפקטית ותכונות בגודל מטה. סת "ם נייד זול יותר, קל לתפעול ודורש פחות אימונים. החסרונות כוללים חוסר כוח וקלות שימוש. עם זאת, היתרונות עולים בהרבה על החסרונות.

שיקולים לבחירת מיקרוסקופ אלקטרונים שולחני כוללים את כמות החלל שיש לך, התכונות שאתה צריך, ביצועי ההדמיה, הדרישות הסביבתיות של המיקרוסקופ, והחומרה והתוכנה הנלוות. לבסוף, לשקול שירות לאחר מכירות ותמיכה. אם אתה מתכנן להשתמש במיקרוסקופ שלך בסביבה תעשייתית, חוזי השירות השנתיים חיוניים כדי להבטיח שיפור מרבי. עם זאת, אם אתה מתכנן לעשות מחקר בבית, אתה צריך להימנע סורק שולחן עבודה.

רכישת מיקרוסקופ אלקטרונים היא השקעה, כך לוודא לחקור את היצרן לפני שאתה רוכש אותו. חפש יצרן מכובד ולוודא שהחברה מבוססת במדינה שלך. אם הדבר אפשרי, גלה אם המיקרוסקופים נמכרים באמצעות מפיצים. שאל שאלות הנוגעות לשירות ולתמיכה, והאם תוכל להוסיף מכשירים היקפיים נוספים למיקרוסקופ שלך. עליך גם לשקול את תנאי הפעולה של המיקרוסקופ.

לפרטים נוספים, לחצו כאן: https://www.golik.co.il/categories/desktop-electron-microscopy